Noul concept de sucursală este deschis în plin centrul Capitalei, pe Bulevardul Bălcescu 27-33, fiind dezvoltat în urma sugestiilor și recomandărilor clienților, precum și în baza experienței BCR în relația cu aceștia. Sucursala vine cu o arhitectură modernă și deschisă, cu dispozitive bancare de ultimă generație și cu o gamă largă de servicii de educație financiară.
Dezvoltăm un nou model de comunicare cu clienții noștri, mult mai apropiat, în care folosim mijloace de educație financiară. Am învățat că, dincolo de vânzarea unor produse bancare, este nevoie să facem mult mai mult. Trebuie să ne implicăm cu adevărat într-un dialog deschis, față de cei care ne calcă pragul, chiar dacă aceștia sunt sau nu clienți BCR. Vrem să le înțelegem nevoile și să le oferim sfaturi cu adevărat valoroase.
Potrivit studiului BCR „Românii și educația financiară”, 42% dintre români se așteaptă ca educația financiară să fie oferită de bănci și specialiști în finanțe, în timp ce numai 18% cred că ar trebui să fie predată în școală și familie (13%). Conform aceluiași studiu, românii înțeleg prin educația financiară să împrumute bani numai atunci când sunt siguri că îi pot da înapoi (75%), să nu cheltuiască mai mult decât câștigă (66%), să își prioritizeze cheltuielile curente (61%). Sondajul mai arată că doar 1 din 5 români declară că are un cont de economii sau un depozit bancar și doar 1 din 4 își face un plan de cheltuieli amănunțit, în scris.
În cadrul Centrului de Dialog Financiar, suntem pregătiți să le spunem clienților cum să-și evalueze corect capacitățile financiare sau cum să-și seteze în mod realist obiectivele financiare, fie că vorbim de economii, de educația copiilor, de vacanțe sau achiziții de proprietăți. Astfel, vom crea împreună un jurnal financiar de susținere a obiectivelor personale, astfel încât clienții să-și poată construi propria independență financiară. Avem nevoie de educație financiară în România, realistă, pragmatică, iar BCR este pregătită să o ofere clienților.
Deschiderea Centrului de Dialog Financiar reprezintă o etapă în cadrul strategiei băncii de abordare a clienților bazată pe principii de educație financiară.